Tuesday, July 21, 2009

Sebab nyer aku di 'Blog'


Ni kali pertama aku dok melayan bende alah ni.. ape nama nye.. heeerrrmmmm.. ha, 'Blog'..
mana tak nya, office aku ni dah semakin mengusutkan keadaan. Sume benda nak di 'blocked' nyer..
Kami kat sini pon da buntu tambah kusut sebab Facebook, Myspace, Flickr, or bende2 seantero dgnya pon da kna blocked. Petang nanti Gmail lak nak kna blocked. Ape nak jadi daa.. Kite penat keje,pecah kepala, and menention kan otak kite ni dengan macam-macam perangai customer... yang lagi kesian bagi bebudak 'careline', hari-hari 'call Q'. Adanya bende-bende ni sume ble la gak dorang nak gelak-gelak and mungkin me relaxkan diri bile takde call. Sebenarnya bende-bende ni sume buat kan diorang lagi nak datang keje okay (klu tak caye cube buat bancian). Ntah lah, mungkin orang lain tak fikir keadaan 'bawahan' disini. Bile aircond takde, diorang ble soh bebudak maintainance repair A.S.A.P. Tapi kami kat bawah ni, ape yang ble kami buat???? mengomel sesama sendiri... ko dgr aku dok mencarut n aku dgr ko maki balik.. hahahaha, kelakar kan klau dengar company besar yang ada masalah remeh temeh macam nie. Hurmm... So terpaksa la sabar menahan panas kat bawah nih, klu da 1 hari takde aircond, cube ko bayang kan bau-bauan organik yang mencuit bulu hidung korang... nak2 klau ada dikalangan mereka yang memang ade masalah bau badan.. hahahah memang sedap keje sebelah mereka.. compom tak ble nak lelap... Aku tak tau ape nak jadi lepas ni weyh, adakah akan terus maju jaya dengan rancangan mereka ataupon akan terus berenti sebab sume da tak ble nak kerja.

Sudah lah tuh, penat aku dok mengomel nih. Yang penting hikmah di sebalik die blocked sume ni sebab nak soh kami belajar buat 'blog' bg yang tak pernah nak buat macam aku nih...hahahaha...Aku da tengok banyak blog orang and aku suke bace ngomelan-ngomelan orang yang tertindas ni tapi ader jugak yang melawak kan diri sendiri. Mungkin org yang baru nak buat 'blog' ni sume akan start dgn;

"Nama aku Jonet, aku berumur 18tahun. Aku suka ini, suka itu, buat ini, buat itu.....bla...bla...bla..."

Sudahlah.. hehehe da boring da macam tu.
Tak pon ader yang nak tarik perhatian orang lain dengan cara nak start all over n over again ngan sume citer2 sedih dorang. Penat lah kan...an...an...

Aku rasa aku da melencong ke tahap mengutuk org da nih, aku pon baru gak..err...
hmm..
Okay, berbalik kepada cerita kenapa aku nak bukak Blog nieyh. Bukan senang nak kongsi cerita dgn org lain kan..an...an... even bile kite lepak2 makan kat NZ ramai-ramai pon belom tentu kite ble cerita ape yg kite nak act. Sume berebut nak cerita, at last kite sendiri pon lupe ape yg kite nak cakap an..

Hurmm... Ini post aku yang pertama, ntah lah aku nak tgk gak ar hasil nyer. Harap2 ape yang aku buat ni tak pelik... hoish~

5 comments:

  1. hoishhh~~
    i totally agreed!
    http://candybar7.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Yong: Bgs sebab setuju, besok da ble nak buat protes nih..agagag~

    Ija: Bwuueeekkk!!! XP

    ReplyDelete
  3. wazzup....apsal nak bebel jer ni...boring ek? heheh...x per...paham... coz byk mender dah blocked kan...jd kira bosan tahap cipan r..konon..walhal klu nak ikutkan byk mender jer leh wat kan...leh study pasal produk ker...latest info ker..or per2 jer lah...nak ngan x nak jer..(tepuk dada tanyer hati)

    kdg2 kiter luper 1 perkara..kiter slalu nampak apa yg sedang terjadi dlm kehidupan kita, tp kiter lupa tuk tanyer KENAPA semua ni berlaku kan? urrmmm...biasa r...sy pun cam tu gak..human kan...
    tp klu dok pk2 lik, org atasan ada sebab kenapa wat cam tu...blocked semua mender2 tu..x kisah lah pd kiter logik ker..x logik ker...tp kiter mmg slalu nyer kata apa yg dia org wat tu x logik..tp mesti bersebab kan..?? kiter yg konon kejer keras ni akn slalu ckp dia org wat tu salah... but for me, they r rite eventhough i dun get the answer y..???

    Cuba kiter jgn slalu meminta...tp kiter buat apa yg diminta...boleh??

    Cuber pk kan jap, naper org atasan gaji dia tinggi?? n naper kiter ni gaji rendah?? walhal klu ikut logik, kiter yg kejer teruk compare ngan dia org?.. this is what we call responsible..no matter what is ur position..what is ur job..the things is ur responsible..!!

    company x kan senang2 nak bg gaji tinggi kat dia org klu kejer dia org dok mengangkang jer kan... tp klu kiter nak gaji cam dia org, so kiter kejer r rerajin...jgn ada mc..awol...lateness..ect...

    k lah, sory klu comment ni ada wat awk terguris or sbg nyer...tp sekadar nak mencelah jer..hehhe...ok..babai...-QUE EIZQANDAR-

    ReplyDelete
  4. layan sajo....nak wat camner company dah macam haram....semua dah tak heaven macam dulu dah...

    ReplyDelete